Capitolul 2: Standarde europene pentru asigurarea externa a calitatii învatamîntului superior.

2.1 Folosirea procedurilor de asigurare interna a calitatii: Procedurile de asigurare externa a calitatii tebuie sa ia în consideratie si eficienta proceselor de asigurare interna a calitatii, descrisa în capitolul 1 a standardelor si ghidului European.
2.2 Dezvoltarea proceselor de asigurare externa a calitatii: scopurile si obiectivele proceselor de asigurare a calitatii tebuie determinate înainte ca procesele sa se dezvolte, de catre toti cei responsabili (inclusiv institutii de învatamînt superior) si trebuie sa fie publicate împreuna cu descrierea procedurilor de utilizat.
2.3 Criterii de decizii: Orice decizie formala facuta în rezultatul unei activitati de asigurare externa a calitatii trebuie sa se bazeze pe criterii explicite publicate care sunt aplicate ulterior.
2.4 Procese potrivit scopurilor: Toate procesele de asigurare externa a calitatii trebuie proiectate specific pentru a asigura potrivirea lor la atingerea scopurilor si obiectivelor puse de ele.
2.5 Darile de seama: Raporturile trebuie publicate si scrise într-un stil clar si accesibil cititorilor eventuali. Orice decizie sau recomandare ce se contine în raport trebuie sa fie usor gasita de catre cititor.
2.6 Proceduri de finisare: Procesele de asigurare a calitatii care contin recomandari pentru actiuni sau care necesita un plan de actiuni subsecvent, trebuie sa fie aiba o procedura predeterminata de finisare care este implementata ulterior.
2.7. Evaluari periodice: Asigurarea externa a calitatii institutiilor si/sau programelor trebuie efectuata ciclic. Durata ciclului si procedurilor de evaluare trebuie definita clar si publicata din timp.
2.8 Analiza întregului sistem: Agentiile de asigurare a calitatii trebuie sa produca din cînd în cînd rapoarte-rezumat unde se descriu si sunt analizate rezultatele generale ale evaluarilor.


2005-2006 © UTM, Andrei Chiciuc